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M Popup Event

先日、今回は2回目となるMのPOPUPがHELIO HOSTEL SAPPOROで開催されました。
The other day, the second M POPUP was held at HELIO HOSTEL SAPPORO.

“スーパーヴィンテージ”と”トレンドヴィンテージ”を軸にデニムを中心としたコレクションを展開しているブランドのM
M is a brand that develops collections centered around denim, focusing on “Super Vintage” and “Trend Vintage.”

ヴィンテージのきめ細かなディテールがより際立つジャケットたち
Jackets where vintage’s intricate details stand out even more

特に私のおすすめはデニムジャケット
中でもMVC type-I tracker acketは数百万円の価値を持つsuper vintageのエッセンスを落とし込み、vintege denim jaketを徹底的にサンプリングし、インディゴの深みと、面の美しさに拘った1枚。
素材は厳選したデニム生地、縫製、加工。さらに加工は岡山児島の職人技による仕上げ。
シルエットは、日本人体型に自然とフィットするような細部を調整しながらも、オリジナルのバランスは一切崩さない。穿き込むほどに柔らかく馴染む、まるで何十年も穿き続けたようなクタクタ感。その完成度は、ヴィンテージマニアにも目が届くレベル。そんなMが提案するデニムジャケットをぜひ一度、ご堪能頂きたいです。
My personal recommendation is the denim jacket.
Among them, the MVC type-I tracker jacket captures the essence of super vintage pieces worth millions of yen. It meticulously samples vintage denim jackets, focusing on the depth of indigo and the beauty of its surface.
The material is carefully selected denim fabric, with precision sewing and processing. Furthermore, the finishing touches are applied by the skilled artisans of Kojima, Okayama.
The silhouette is meticulously adjusted to naturally fit the Japanese physique while preserving the original balance entirely. It softens and molds to your body with wear, achieving that worn-in, well-loved look as if worn for decades. Its level of perfection is one that even vintage enthusiasts will recognize. We invite you to experience this denim jacket, proposed by M, for yourself.

M Instagramをぜひご覧ください
Please check out M Instagram

東京を拠点に活動するMが札幌でPOPUPをやる事になったのは、まさに人と人との繋がり。
Mのオーナーの森亮一さんと札幌のMを担う石田純樹さんが出会ったのは、とある札幌でのご飯会でした。
The reason M, based in Tokyo, ended up holding a pop-up in Sapporo was purely about human connections.
M’s owner, Ryoichi Mori, and Sapporo’s M manager, Junki Ishida, met at a dinner gathering in Sapporo.

左 石田純樹 右 森亮一   Right Jyunki Ishida Left Ryoichi Mori

「20年以上、業界にどっぷり浸かった服バカ一代。洋服に関わることなら、ほぼ対応可能!」と自分で言い切る石田純樹氏。
だからこその絶大な信頼の元で札幌Mを担っているのが、POPUP準備からの丁寧さで伝わってきました。
Mr. Junki Ishida boldly declares, “I’ve been a total clothing nut for over 20 years, completely immersed in the industry. When it comes to anything related to clothing, I can handle almost anything!”
It was clear from his meticulous preparation for the POPUP that this is precisely why he commands such immense trust and is entrusted with leading Sapporo M.

亮一氏が現れ、2人で洋服の話が始まり、今回のMの商品の話に変わっていく過程を聞いているのも心地よく、こちらも顔が綻びました♪
It was a pleasure listening to Mr. Ryoichi join us and the conversation shift from clothes to M’s products this time—my face broke into a smile too♪


今回、大人気のジョーカーT/S!!!
This time, the super popular Joker T-shirt!!!


インパクトも抜群です!!!!
The impact is outstanding!!!!

今回の2日間も大盛況に終わったM POPUP。
お二人のパワーを感じさせて頂いたイベントになりました。
The M POPUP event concluded successfully over these two days.
It was an event where we truly felt the power of both of you.

またお会いできるのを楽しみしています。
それでは、また🎶
I look forward to seeing you again.
Well then, see you later 🎶

森 亮一(Instagram) Ryoichi Mori
TMT TOKYOでマネージャーを務めた後、自身のブランド「M」を立ち上げる。
ベストジーニストのデニム制作や、漫画『ONE PIECE』とのコラボレーション、アーティストやスポーツ選手との作品作りなど、ファッションとエンターテインメントを融合させた活動を展開。
2020年から2024年にかけてブランドを一時休止していたが、2024年より再始動。
現在は、表参道ヒルズや阪急百貨店のセレクトショップを中心に、東京・札幌で定期的にポップアップを開催中。
After serving as manager at TMT TOKYO, he launched his own brand “M”.
He pursued activities blending fashion and entertainment, including producing denim for Best Jeanist, collaborating with the manga “ONE PIECE”, and creating works with artists and athletes.
The brand was temporarily suspended from 2020 to 2024 but relaunched in 2024.
Currently, pop-up events are held regularly in Tokyo and Sapporo, primarily at select shops in Omotesando Hills and Hankyu Department Store.

石田 純樹(Instagram)石田洋品店(Instagram) Jyunki Ishida
セレクトショップマネージャー/バイヤー/ディレクションに至るまで幅広く経験し、現在は某パフォーマンスラグジュアリーブランドのエリアマネージャーとして市内2店舗の運営管理に従事。
その傍ら、石田洋品店名義にて道内外複数ブランドのアドバイザー兼セールスとして携わり、今シーズンよりM POPUP北海道を担う。
2020年春より服飾専門学校外部講師に就任し、先生としての顔も持つ。
With extensive experience spanning select shop manager, buyer, and direction, currently serves as area manager for a performance luxury brand, overseeing operations at two city locations.
Concurrently, under the name Ishida Yohinshoten, acts as advisor and sales representative for multiple brands both within and outside Hokkaido, and has taken charge of M POPUP Hokkaido starting this season.
Since spring 2020, has also served as an external lecturer at a fashion vocational school, adding the role of instructor to their professional portfolio.

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